Dag 13 : We verplaatsen ons de eerste keer binnen Kreta met Panda

17 mei 2023 - Makry Gialos, Griekenland

Gisterenavond waren er nog een tijdje hemellichten te zien, bij momenten prachtige felixen, en de straat werd eens goed afgespoeld, maar meer dan dat was het niet...

Onze laatste nacht in Sitia alweer goed geslapen...

Deze ochtend was de hemel alweer overwegend blauw, met wat bewolking.

We gingen goed op tijd ontbijten, maar 't meeste gerief was reeds afgeruimd, maar daar was snel aan verholpen.

Daarna onze bagage verder gepakt en rond elf uur uitgecheckt...

Een rit van een goed uur moest ons naar de Zuidkust van Kreta, aan de Libische Zee, brengen.

De wegen zijn goed, de landschappen prachtig.

Hier in het Oosten van Kreta zijn er enorme olijfgaarden, maar het plukken van die olijven op de flanken van de heuvels of bergen moet niet simpel zijn.

We maken enkele korte stops, gaan op zoek naar een Minoische villa, maar het weggetje er naar toe is niet goed voor Panda, en dus rijden we door...

We zijn al gauw aan de Zuidkust, en we vinden na enig zoekwerk ons volgende hotel, Ionio Star, dat we bij Expedia hebben geboekt voor 4 nachten.

We rijden de parking op, en deze staat vol camionetten van stielmannen.

De hoteluitbaatster passeert en zegt in vrij goed Engels : "Ha, hebben jullie geboekt bij ons? Eigenlijk is ons hotel nog niet open, ik heb dat verwittigd. Het zwembad is nog niet klaar, en we zijn de kamers nog aan het opfrissen, maar ik kan jullie wel een kamer bezorgen".

Nu, je moet weten dat ik voor dit hotel had geopteerd omdat het een zwembad heeft, én kamer met ontbijt aanbiedt. Het ontbijt was ook al noppes, en we hadden geen zin om 4 dagen in een bouwwerf te logeren.

Telefoneren dan maar, naar Expedia in België.

Evengoed een Hollandse trut die je aan de lijn krijgt, waar je 7 keer je uitleg moet doen, die dan telkens opnieuw vraagt "Hoe kan ik je helpen?".

Vervolgens schakelen ze mij door naar de dienst annuleringen, waar ik geconfronteerd wordt met een kerel die zeer gebrekkig Engels spreekt.

Na lang wachten zegt hij dat onze boeking geannuleerd is en dat we zullen worden terugbetaald...

Dat zullen we dan wel zien, zeker?

Daarmee hadden we nog geen logement...

Iets daarna een verontschuldigende e-mail ontvangen van Expedia, die zegt dat ze ons zonder meerprijs een minstens vergelijkbare accomodatie zouden aanbieden in de omgeving.

De hoteluitbaatster zegde dat hotel Atlantic Mikri Polis zeer goed is, en dat hun zwembad zeker zou open zijn...

Als 't achteraan de 20° graden is ga ik graag op 't einde van de dag even afkoelen in 't zwembad...

Ik moest opnieuw bellen om een ander hotel te vinden.

We hadden snel dat Atlantic Mikri Polis bekeken, en die bieden enkel All Inclusive aan voor 3 maal de prijs die wij betaalden...

Ik bel dus, en krijg een vriendelijke dame aan de lijn, die mij vooraf verwittigt dat het even zal kunnen duren, alvorens ze iets vergelijkbaars kan boeken.

Ik geef haar die naam, blijf aan de lijn, soms komt ze terug om te zeggen dat er geen plaats is, soms dat ze geen antwoord krijgt, en ik zeg haar nogmaals dat ik gezien heb dat er in Atlantic Mikri Polis nog plaats is volgens de boekingssite van Expedia, en dan vraagt ze of we daar akkoord kunnen mee gaan.

Ik bevestig dat, maar zeg er wel bij dat dat volgens mij All-In is en merkelijk meer zou kosten, maar na een gesprek met haar baas krijgen wij een bevestiging binnen...

Daarmee zitten wij hier nu voor 4 dagen in een mooi verzorgd All-in hotel aan de Libische Zee, met buitenzwembaden en een binnenbad.

Het heeft heel wat tijd gekost, maar 't resultaat is leuk.

Daarnet ons eerste avondmaal genuttigd, en daarna nod een koffietje met een brandy, en daarna een Negroni, voor Bettina een Planteur (dat we nog kennen van een Caraibenreis).

De service is uitstekend, het verloop van het avondmaal was zeker niet chaotisch, en eten en drank zijn zeer verzorgd...

We zijn hier geiren...

Morgen gaan we wel op uitstap, we gaan niet 4 dagen de All-in'ers uithangen...

Waarheen Panda ons zal brengen, bekijken we seffes...

We hebben prachtig uitzicht op de lichtjes van de baai van Makrygialos...