Dag 21 : Een laatste "verplaatsingsdag"

25 mei 2023 - Iraklion, Griekenland

Inderdaad, vandaag verplaatsen we ons de laatste keer tussen 2  plaatsen tijdens deze reis langs enkele Griekse eilanden.

We verlieten deze middag het leuke Agios Nikolaos, om ons te begeven naar de hoofdstad van Kreta, Heraklion, Iraklio in het Grieks.

We hadden permissie van onze verhuurders om langer in ons appartement te blijven dan de voorziene uitchecktijd van 11 uur, en maakten daar dankbaar gebruik van.

Deze namiddag mochten we ten vroegste om 15 uur inchecken in hotel Rea in Heraklion.

Deze morgen dus op 't gemakske wakker geworden, ontbijt tot ons genomen, daarna nog even ons zwembadje gebruikt, in de teruggekeerde stralende zon...

Jawel, na 3 wisselvallige dagen, die al bij al niet heel veel regen hebben opgeleverd, is de zon weer present.

Nadien nog het inpakwerk van gisteren vervolledigd, en iets na twaalven hebben we de deur van ons prachtige appartement achter ons toe getrokken.

Het was een hele wandeling naar het busstation, waarbij we een ommetje maakten om geen al te steile hellingen te moeten nemen.

We deden het zeer rustig aan, en kwamen zeer ruim op tijd aan in het busstation.

2 enkele tickets Heraklion gekocht, en dan wachten op bus 13.

Die komt goed op tijd aan, en hij loopt aardig vol...

Om half 2 stipt vertrekt de bus aan zijn tocht richting Heraklion, maar hij heeft onderweg stops in verschillende dorpjes.

Er stappen meer mensen af dan op, en iets na drie uur zijn we in het busstation van Heraklion.

Van daaruit was het een kwartiertje wandelen tot aan ons hotelletje.

Hotel Rea is een heel eenvoudig familiaal uitgebaat hotelletje, vlak bij het stadscentrum, met propere kamers, en de meest noodzakelijke voorzieningen : goed bed, propere badkamer, koelkastje en airco...

Meer hebben wij niet nodig.

Daarna zijn we al eens op verkenning gegaan, gaan eten op het El Greco-plein (die schilder is destijds blijkbaar in Heraklion geboren, en verhuisde pas later naar Spanje om daar Hofschilder te worden).

Na de traditionele dipsausjes hebben we nog eens een simpele, maar lekkere pastitio naar binnen gewerkt.

Met een Mythosken van 't vat is dat nog meer Grieks.

Daarna nog wat verder rond gekuierd langs pleintjes, mooie kerken, eentje is met succes omgevormd tot kunstencentrum, en geëindigd aan zee, waar de zon aan haar neerwaartse beweging begon.

We sloten af met een niet zo Griekse Mojito, maar dat doet ons reeds denken aan een volgende reisbestemming.

Hij was lekker, maar te veel ijs, te weinig rum en de rest...

Verplaatsingsdagen zijn nooit fascinerend, maar we zijn weer vlot op onze laatste bestemming tijdens deze Griekse-eilandenexcursie geraakt, en da's plezant...

Vakantie moet vakantie zijn en blijven, een beetje "stress" mag, maar 't moet bij een beetje blijven, en da's deze reis ook tot op heden goed gelukt...

Nog een prettige verderzetting van jullie avond...