Onze laatste dag...

18 november 2023 - Kissonerga, Cyprus

Na een alweer prima nachtrust is onze laatste volledige dag in Cyprus aangebroken.

Voor vandaag wordt er slechter weer aangekondigd hier, vooral na de middag.

We merken al bij 't ontwaken, wanneer we de gordijnen open trekken, dat er merkelijk meer bewolking is, maar de zon is nog present...

We hebben nog niets echt gepland voor vandaag, en gaan eerst nog een stevig ontbijt nuttigen...

Vanaf maandag is 't weer thuisontbijt...

Nadien trekken we onze zwemkleding nog eens aan, en gaan een laatste keer genieten van het mooie zwembad...

Het doet deugd, maar door de toenemende bewolking voelt het toch frisser aan.

We regelen nadien onze taxi voor morgenvroeg, onze vlucht naar Eindhoven stijgt hopelijk om 10 na 6 Cypriotische tijd op, en we moeten dus reeds rond 4 uur morgenvroeg op de luchthaven van Paphos zijn.

Daarna nog even naar de kamer om ons om te kleden, en we gaan nog even de culturele toer op, en gaan nog eens naar de Tombs of the Kings, een site vlak bij Paphos, waar een aantal graven, daterend uit de periode van de 3de eeuw vóór Christus tot de 3de eeuw van onze tijdrekening te bezichtigen zijn.

Het zijn niet echt koningsgraven, veeleer van notabelen en vooraanstaande uit die periode, maar omdat ze zo imposant zijn werden ze koningsgraven genoemd.

We waren hier al eens 10 jaar geleden, en we herinnerden er ons weinig van en wilden toch nog eens op stap gaan.

We kregen een klein beetje lichte regen, niet vermeldenswaard.

Nadien gingen we weer een laat middagmaal nuttigen, in een restaurant kort bij de historische site.

Het zijn blijkbaar Bulgaren die dit restaurant uitbaten, en Bettina bestelde gegrilde inktvis, terwijl ik iets Bulgaars, sach geschreven, blijkbaar "satche" uitgesproken, bestelde...

Nog nooit van gehoord, maar ik hou van nieuwe gerechten, zeker als de ingrediënten mij bevallen...

Het is een gerecht, klaargemaakt in de oven in een kleikommetje, met daarin blokjes kip (normaal gezien varken, maar ik kon ook voor kip opteren), ajuin, paprika's, kruiden en look...

Dit alles wordt gloeiend heet opgediend in een metalen "houder"...

Het was heel lekker, blij dat ik het uitgetest heb, en ook de inktvis was perfect bereid.

Daarna keerden we terug naar ons hotel, rekenden onze maaltijden en drankjes van de afgelopen 6 dagen af, en gingen inpakken, bij het nuttigen van een laatste gin-tonic...

Deze avond heeft het hier even flink geregend...

We gaan dus morgen van de regen naar de drop.

Het is hier leuk geweest, dit hotel was prima voor ons, en ons bezoek aan het leuke Cyprus is ons alweer enorm bevallen...

Morgen een reisdag, hopelijk verloopt alles vlot, dan kan ik eventueel gaan supporteren voor Dendermonde Rugbyclub, in hun thuismatch voor de beker, wie weet zelfs na een aperitiefken...

We zien wel, morgen, eerst in Eindhoven geraken en dan nog terug naar Dendermonde "bollen"...