Agia Galini - Rethymnon

23 mei 2019 - Rethymnon, Griekenland

Vandaag weer een reisdag"je"...

Eerst lekker uitgeslapen ter gelegenheid van Bettina haar verjaardag.

Vervolgens ons laatste lekker gevarieerd ontbijt in hotel Astoria in Agia Galini.

Aan de tafel naast ons komt een stel Amsterdammers zitten die een weekje rondreizen met de auto op Kreta.

Babbeltje mee gedaan en dan onze bagage gaan pakken, en vervolgens nog efkes gedoucht.

Het is hier al 28° en drukkend warm.

Afgelopen nacht hebben we ook de airco aan moeten zetten.

Vervolgens uitgecheckt na nog een klein gouvernementeel taksken te hebben betaald.

Vermogensbelasting, zekers???

Don't worry, be happy...

De bushalte is tegenover het hotel en we nemen daar plaats.

Omstreeks kwart na twaalf passeert hij, komende van Rethymnon, en hij rijdt nog even verder tot "Agia Galini Central station".

Twintig na twaalf net gepasseerd is hij er al terug.

Er zitten nog maar 2 mensen op de bus richting Rethymnon, en wij verdubbelen dat aantal meteen.

De bus volgt gewoon de hoofdweg langs voor ons intussen vertrouwde plaatsjes, waar af en toe mensen opstappen.

Ongeveer een uur en een kwart na het vertrek dropt de buschauffeur ons aan het busstation in Rethymnon, en aangezien dit op een tweetal kilometer van ons hotel gelegen is, en mijn been nog altijd niet echt meewil, nemen we een taxi.

Na enkele minuten door de wirwar van straatjes die Rethymnon rijk is, stopt de chauffeur voor Achilleon Palace.

Voor die 5 euro konden we ook niet sukkelen...

De check-in gaat vlot, kamer op de 5de verdieping met zicht op haven en fort, zoals gevraagd...

Het is immers mijn vrouwtje haar 54ste verjaardag.

Welkomstdrink, een ouzootje, bij het zwembad, en daarna gaan we even richting stad.

Als we net het hotel buiten zijn "schiet" er nu iets in mijn kuit.

Lap, wa's da nu weer?

Ik pikkel nog even verder, maar dit is te pijnlijk.

Ik had de viering van Bettina haar verjaardag liever anders gehad maar ja...

Ik ben bij ne Mythos draft efkes gaan rusten, en dacht dan nog efkes tot aan de vuurtoren te gaan, maar mijn rechterbeen vond dat helemaal geen puik plan.

Dan maar teruggepikkeld naar het hotel.

Verdomme toch, 't wordt echt vervelend.

Rusten,  zoveel mogelijk, ijs leggen...

Hopelijk verbetert het, maar erg hoopvol ben ik niet.

Bettina is intussen nog efkes verder gegaan naar 't "centrum".

Rethymnon is gezellig, niet heel groot, maar heel toeristisch.

We waren hier al op bezoek 10 jaar geleden op een daguitstap.

Daarnet nog wat ijsblokjes op de pijnlijke plekken gelegd en dan tot aan een nabijgelegen terrasje aan 't water gepikkeld.

Van Mojito maken hadden ze niet veel verstand, het eten was wel zeer lekker.

Daarna nog een degustiefje en een versnaperingetje als achterafje en nu op ons nieuw balkongsken.

Morgen gaan we weer reizen, eerst met de bus naar Heraklion, de "hoofdstad" van Kreta.

Daar schepen we morgenavond in om met de nachtboot naar Piraeus te varen, da's de haven bij Athene.

Hopelijk is 't been morgen al wa beter. Ik ben er slechter aan toe voor 't moment als die andere gepensioneerden die hier rondsloffen...

Kalinichta...

1. Jan Merckx:
    23 mei 2019
    Hallo Bettina en Gerd , ik mag ook naar een eiland . Hopelijk in het Verenigd koninkrijk ook goed weer . Verzorg je been maar goed . SALUU !
  2. Kathy:
    23 mei 2019
    Erg toch dat je been niet mee wil, om mooie uitstapjes te maken... Veel beterschap en geniet er nog van!
  3. Ann:
    24 mei 2019
    Misschien toch eens een griekse dokter raadplegen ? Jullie zijn toch nog niet thuis he ... is daar wel mooi idd!
  4. Krien:
    24 mei 2019
    Ga eens bij Tasia ze zit ook op fb en denk dat er in Piraeus woont .... Anastasia Spyropoulos...
  5. Freddy De Boodt:
    24 mei 2019
    Amai, jullie hebben al mooie plaatsen en natuur gezien. Geniet maar verder!
  6. Dirk en karin:
    24 mei 2019
    Hopelijk genoten van je verjaardag hoor en dat de pilletjes werken bij gert dat hij ook wat meer kan genieten .tot later