Dag 7 : Nog eens op wandel...

12 april 2024 - Kissonerga, Cyprus

Deze morgen opnieuw zonder wekker wakker...

Ook geen kater, wegens ingetogen verjaardagsviering gisteren...

De gordijnen open getrokken om vast te stellen dat de wolken laag hangen en er een nevel over zee hangt...

Opfrissen, pilletjes pakken, deftig ontbijt tot ons genomen, nog even ontlasten en dan weer op pad...

Eerst bus 615, vervolgens 618 tot Karavela en daar efkes wachten tot 11 uur 10, vertrekuur van bus 604, richting Agios Neofytos, waar we tijdens onze vorige reis een bezoek aan brachten...

We reden deze keer "slechts" mee tot Tala, aangezien onze wandeling vandaag daar startte.

Op de bus sprak er mij een oudere Cyprioot in zijn taal aan, maar, mede dank zij de hulp van de buschauffeur, had hij na een tijdje door da'k geen snars van zijn uitleg snapte...

Eens in Tala aangekomen, we wandelden vorig jaar door dit toffe dorpje op terugweg van Agios Neofytos naar Kissonerga, begonnen we aan onze wandeling.

Deze zou ons langs allerlei veldwegen, de ene al wat steiler dan de andere, langs de Mavrokolympos-dam terug naar Kissonerga brengen.

De natuur is in dit seizoen nog zeer fris, en we passeerden dan ook langs weelderige, veelkleurige bloemenpartijen, de hagedissen koersten dartel over de weggetjes, geregeld vloog een reiger op, die in het stuwmeer vermoedelijk voldoende voedsel vindt...

Geleidelijk aan trok de hemel open, en het werd behoorlijk warm.

De ondergrond was degelijk verhard, zodat het meestal vlot wandelen was.

De dam en het meer zijn een stuk kleiner dan de vorige, maar we maakten alleszins weer een mooie wandeling van een 10-tal kilometer, die onze ongeoefende thuiswerkspieren serieus "pijnigt"...

We hebben er alleszins van genoten, en eens we terug op zeeniveau waren, we daalden immers van 290 meter tot zeeniveau, kwam er net een bus 615 aan, die richting Coral bay ging.

We hebben die genomen om in Coral bay ne "large Keo" te gaan nuttigen...

Die hadden we wel verdiend...

Nadien terug de 615 op tot ons hotel, waar we ons nog efkes gingen verfrissen in het zalige zwembad.

Deze avond zijn we ook hier in 't restaurant blijven eten, we hebben onze beweging al gehad, immers, vandaag...

Het was weer zeer lekker...

Straks beginnen we aan onze laatste overnachting in het Theo sunset bay-hotel in Kissonerga, en morgen, na ons laatste ontbijt hier, checken we uit en reizen met bus 615 en 648 verder naar Droushia ..

Daar logeren we de volgende 3 nachten...

Geniet van jullie weekend, wij doen dat hier ook...