Dag 4 : Een regenachtige rustdag...

9 april 2024 - Kissonerga, Cyprus

De lokale weergoden hadden voor vandaag een regenachtige dag voorspeld, en hun voorspellingen zijn bewaarheid...

We hadden geen wekker gezet, en hebben dus lang genoten van de rust van uit ons vakantiebed...

Daarna een goed ontbijt gaan tot ons nemen, en intussen was het beginnen druppelen...

Niet intens, maar toch voldoende.

Rekening houdend met de voorspellingen hadden we geen echte planning opgemaakt.

Ik heb dus van de nood een deugd gemaakt om te werken aan de planning van de reis die we deze zomer hopen te maken naar Noorwegen.

Ik was er thuis reeds aan begonnen, maar aangezien de maand juli korter bij komt, moeten we toch een schema hebben om bepaalde onderdelen van de reis als ferries, logementen en dergelijke te boeken.

Daar was een dergelijke dag, waarop niets moet en alles kan uitstekend voor.

We hebben serieus vorderingen gemaakt, en we kunnen binnenkort weer verder met het boeken van 't één en 't ander...

I like it...Vakantie nemen om vakantie te plannen.

Het klaarde stilaan uit, en dus gingen we toch eens op stap.

Ons busabonnement gebruikt om eerst met de 615 en vervolgens de 611 tot aan de haven te geraken.

Tot vorig jaar was dat één buslijn, nu moet je overstappen. Geen probleem, de bussen connecteren goed, haast geen wachttijd...

Eens aan de haven zijn we dan een wandeling begonnen langs de zeedijk, tot een eind buiten de stad, waar de eerste mastodonthotels opduiken.

Daar gingen we terug naar de straat, en we stapten een klein restaurantje, uitgebaat door "locals" binnen voor ons zeer late middageten.

Ik liet mij nog eens verleiden om de "special" versie van hun zwaardvis te proberen, Bettina opteerde voor chicken-kebab.

Het eten liet een tijdje op zich wachten, maar dat betekent zoveel meestal als dat 't vers klaargemaakt is...

En dat was ook zo...De vrouw des huizes daagde op met 2 zeer verzorgde borden, en daarbij nog een serieuze Greek salad...

En óf het lekker was...

We hadden weer energie opgedaan en wandelden rustig terug naar de haven, waar we al snel  weer de bus op konden.

Onderweg hadden we wel nog een "slaapmuts" gekocht, kwestie van niet te lang wakker te liggen.

Tegen dat we terug waren begon de zon al te zakken in de zee, en dat gaf weer een mooi kleurenpalet aan de horizon en boven zee, die we aanschouwen van op ons balkongsken bij een ouzo en een gin-tonic...

Het was een rustige, maar mooie en aangename vakantiedag, en seffes gaat dat slaapmutsje nog deugd doen...