Dag 2 : Zondag, wandeldag

8 april 2024 - Kissonerga, Cyprus

Onze eerste nachtrust heeft inderdaad zijn doel niet gemist, en we konden vrij relaxed ons eerste ontbijt gaan genieten.

De keuze in ontbijtbuffet is hier voldoende uitgebreid, en we zorgden er voor dat we sterk genoeg op stonden.

We namen na 't ontbijt eerst bus 615 tot Coral Bay, en daar konden we vrijwel onmiddellijk overstappen op bus 616, die ons vervoerde naar zijn terminus in Agios Georgios, zowat 15 kilometer verder.

Na een half uurtje waren we  er, en onder een blauwe hemel, onder een stralende zon, begonnen we aan onze wandeling langs de kust, terug richting Coral Bay...

We bezochten eerst het fotogenieke kerkje van Agios Georgios, de heilige Georges, gelegen op de gelijknamige "kaap", en daalden dan af naar zeeniveau.

Het uitzicht op het kerkje en het haventje waren leuk, en we vervolgden onze weg.

Aan deze baai is een mastodont-hotel gelegen dat deze baai domineert en we wandelen dan ook eerst enige tijd op door hen goed aangelegde wandelparadijs.

Hun "domein" reikt blijkbaar vrij ver, en na een serieuze klauterpartij over een rotspartij langs de zee belandden we bij een beach-bar van dit hotel, met een onvervalste Piaggio als bar.

We trakteerde ons zelf op een zondags aperitiefje, en vervolgden onze weg.

Nog een eind verder, bij als pannekoeken uitziende rotsen, stond er een crème-glace-karreken, en 't weer leende zich uitstekend voor deze lekkernij...

We wandelden verder, kwamen langs het wrak van een vrachtschip uit Capetown dat hier blijkbaar zoveel jaren geleden gestrand is en dat hier als attractie ligt op te roesten.

Na de nodige kiekjes wandelden we verder richting Coral Bay, en een eind verder, in de buurt van ons einddoel stond een "stalleken" waar je een drankje kon kopen.

Hoewel we water bij hadden kon ne grote Keo mij best smaken, terwijl Bettina genoot van een vers gemaakt citroensapje.

We kuierden verder en kwamen vrij snel aan bij Coral Bay, na een mooie wandeling van 10 kilometer.

De spieren zijn nog niet gerodeerd, maar 't ging goed...

We namen de eerste bus 615,richting Paphos, en stapten uit aan de Lidl, die we nog kennen van onze eerste Cyprusvakantie in 2013, toen we daar vlak bij logeerden.

In die Lidl wat drank aangeschaft voor op de kamer, en 's avonds zijn we dan gaan aanschuiven aan het Cypriotisch buffet in het hotel.

Na een slaapmutsje begonnen we, toch enigszins vermoeid, aan onze 2de nacht...

Jouw reactie