Dag 1 : Mijn laatste "verlof" - Cyprus april 2024

8 april 2024 - Kissonerga, Cyprus

Ik ben een 2-tal dagen "achter" met mijn "huiswerk" aangezien mijn leeftijd mij verplicht van eerst te acclimatiseren gedurende enkele dagen.

Ik ben inderdaad aan mijn laatste " verlof" begonnen...Verlof is immers de toelating van in mijn geval mijn werkgever, zijnde de Federale Pensioendienst, om vakantie te nemen.

Ik heb deze toestemming verkregen,  aangezien ik aan mijn laatste maand actieve dienst ben begonnen vóór mijn oppensioenstelling op 1 mei 2024 en omdat ik nog 3 weken in vakantiedagen "moest" opnemen vóór die datum...

2 van die 3 weken zijn we sinds afgelopen zaterdag beginnen spenderen op Cyprus, één van de bestemmingen die tot onze favorieten behoren.

We vertrokken vrij vroeg met de auto naar Charleroi-airport, deponeerde onze Peugeot Partner op  parking P4, wandelden naar de luchthaven, passeerden alle noodzakelijke controles, en vertrokken met een kwartiertje vertraging met Ryanair richting Paphos in Cyprus.

3 uur en 40 minuten later zetten de piloten de Boeiing737 veilig aan grond, en na de noodzakelijke grenscontrole konden we iets later de bus nemen naar ons hotel, Theo Sunset Bay Hotel in Kissonerga.

Het buslandschap is recent hertekend, met een nieuw busstation, maar we geraakten er vlot.

Het weer was uitstekend, de check- in verliep vlot, en dus konden we ons snel installeren.

We kennen het hotel van onze vorige reis, dus we vonden onze weg vlot.

Het was intussen stilaan avond, en dus namen we eerst een aperitiefje in de hotelbar, en daarna gingen we op wandel naar Sonny's restaurant, een eetgelegenheid op 500 meter wandelen van ons hotel.

We waren er nog nooit eerder geweest, maar ons motto is en blijft "het kan maar ene keer slecht zijn"...

We werden vlot ontvangen door Sonny, een Engelsman, vermoed ik, die dit restaurant uitbaat, en die zeer vlot zijn menu presenteert.

We gingen " traditioneel", met moussaka voor Bettina en ik opteerde onmiddellijk voor zwaardvis, één van mijn favoriete Middellandse-Zeegerechten.

Het eten was zeer lekker, het uitgekozen Cypriotisch wit wijntje was ook best te genieten.

Nadien konden we genieten van onze eerste Cypriotische nachtrust, want 't was een lange dag geweest...

Jouw reactie