Dag 13 in Thailand, Vrijdag 23 november 2018.

23 november 2018 - Choeng Thale, Thailand

…en bij deze wens ik jullie een goede avond van uit Phuket, onze laatste bestemming tijdens onze reis doorheen Thailand, Laos en weer Thailand, van bij nen gin-tonic.

Gisterenavond hebben we het rustig gehouden, alweer zalig geslapen en deze morgen “vanzelf” wakker geworden.

We hadden immers geen haast, binnen tien minuten wandelen waren we in de luchthaven, en onze vlucht vertrekt pas om 12 uur 45. Daar heb ik me gisteren efkes gemist, ik dacht dat ’t pas om 13 uur 15 was, excuses daarvoor…

Een zalige douche genomen, efkes aan de bagage “gewerkt”, zodat deze zo goed als klaar was, en dan gaan ontbijten.

Mensen toch, was me dat een ontbijtbuffet. Misschien, waarschijnlijk zelfs, los er over, zeker in een land als dit, maar dat er op deze aardkloot bepaalde “oneerlijkheden en ongelijkheden” bestaan inzake verdeling van de “rijkdom”, dan vertel ik niets nieuws, denk ik.

Nu, wij beseffen dat we op een vrij goeie plek op deze wereld zijn geboren, en beseffen dat tijdens dergelijke reizen overduidelijk.

Ik ga geen beschrijving trachten te geven, maar het “warme” eten op zich was al een immens buffet. De presentatie was wondermooi.

Ge moogt drie keer raden of het gesmaakt heeft, maar ik ben deze keer voor een “English breakfast” gegaan, in combinatie met ontbijtkoeken en natuurlijk ook een “gezond” gedeelte, yoghurt en fruit, Bettina heeft ook zonde gepleegd…

Nu, terug naar Phuket…

Als mensen al in Thailand geweest zijn dan is het wel in Phuket, Pattaya of deze wijde omgeving, eventueel via Bangkok.

De reden daarvoor hoef je ook niet zo ver te zoeken : parelwitte stranden, blauwe hemel, even blauwe zee, cocktails, exotisch eten,…,da’s vakantie dus, voor sommigen toch, en ook voor ons.

Als we een beetje van alle aspecten van Thailand willen meenemen naar huis, dan ook dit.

Aangezien Qatar Airways ons ook rechtstreeks van uit Phuket, weliswaar via Doha-Qatar , direct naar Brussel wil vervoeren opteerden we voor een verblijf in Phuket.

Onze vlucht hierheen vertrok met een tiental minuten vertraging, maar tegen onze aankomst in Phuket was er daar al vijf minuten van verdwenen. Het inchecken en veiligheidscontrole verliepen heel gesmeerd.

Onze bagage kwam er vlot door in Phuket en aangezien het een binnenlandse vlucht was moesten er geen douaneformaliteiten worden vervuld.

Dan naar buiten, in de hoop dat er een taxichauffeur met een bordje met mijn naam er op zou staan zwaaien.

De vlucht zat vol toeristen en die hebben allemaal vervoer nodig naar hun hotel, en dus staan er daar tientallen naambordjes te blinken.

We gaan op zoek, maar geen “Gerd Moonen” te vinden(nochtans doorgegeven via een “getikt” document).

Nog maar eens gaan kijken of we er niet hebben overgekeken, maar neen, da’s niet het geval.

Ambetant…Ik heb een telefoonnummer gekregen waar ik kan naar bellen als er iets mis zou gaan en na een tiental minuten doe ik dat, en de andere kant zegt : “Oh, driver is not there? I will send him, number 1245. What’s your name?” Ik zeg : “Moonen”, maar daar maken ze in België al dikwijls een zootje van als ik mijn naam zeg, dus wat dat hier wordt, zien we wel.

Wat hij met dat nummer “1245”wil zeggen snap ik niet, maar we zien het wel, als er maar een chauffeur door komt…

Na een goeie vijf minuten zie ik een tenger mannetje haastig komen afgestapt met een papier in zijn handen met daarop de naam “Vecay”, da’s de naam van ’t bedrijf waar ik heb geboekt, maar daaronder staat de naam “Bowling Jason”…Dat zal niet voor ons zijn, maar ik ga toch tot bij die man en vraag : “Novotel, Surin Beach?” “Yes, sorry I’m late.”

Ik zeg hem da’k niet Bowling Jason heet, maar hij zegt,  “no worry, get in the car to Surin Beach”. Zijn taxi draagt het nummer “1245”, vandaar…

We zijn er dus geraakt, vrij snel zelfs.

De check-in verliep ook op wieltjes en hier zitten we dan voor onze 3 laatste nachten.

Het is weer een zeer mooi hotel, heel mooi zwembad en prachtige accommodatie, en de zee is 100 meter wandelen verwijderd van ons.

Daarnet al een eerste prachtige zonsondergang meegepikt, dan  effekes de 7-11 binnengewipt voor een flesken gin en de vereiste tonic voor er bij, en dan gaan eten in restaurant “Dee Thai”.

Het was weer smullen geblazen, ik heb deze keer eens scampi gegeten met groentjes er bij en Bettina ging voor gamba’s op Thaise wijze.

Voor onze vrijdag hebben we ons zelf getracteerd op een Singapore Sling en een Piña Colada(als jullie ’t niet doen, dan doen we’t zelf, of wat dacht je?).

Weer zeer mooi gepresenteerd en lekker…

We kunnen er weer tegen, dit was zalig eten.

Daarna nog een pak ijsblokjes gaan halen voor bij de gin-tonic, en nu ga ik mijn tekst beëindigen voor vandaag en mijn glas nog eens bijvullen.

Intussen is het hier efkes zachtjes beginnen te regenen, maar ’t is hier nog steeds tropisch warm en we hebben zicht op een prachtige begroeiing rond een heel mooi zwembad. Op de achtergrond weerklinkt Italiaanse muziek van uit het “Italian restaurant” van het hotel. Ook dat geeft enig vakantiegevoel, ook al zijn we in Thailand.

Voor diegenen die vandenavond stoemp met saucissen gaan eten bij de KSA, laat het u smaken, voor de anderen, goe week-end, en santé van zes uur verder…

1. Freddy De Boodt:
    23 november 2018
    Blijven genieten!
  2. Annie Heymans:
    23 november 2018
    Fijn laatste weekend... Moeke
  3. Pierre en Irene:
    24 november 2018
    Laat het weekend ginder tellen voor 2. 't Amusent voor jullie laatste dagen!