Tour du Méditarrannée : Dag 22

8 september 2022 - Palau, Italië

We verplaatsen ons weer een beetje...

Na onze tussenstop in Olbia, reizen we weer wat verder...

Onze huisbaas bezorgde ons deze morgen een gevarieerd en lekker ontbijt, en dat deed weer deugd na onze prima nachtrust...

Het was hier weer super-rustig...

Daarna nog efkes afrekenen, ik was het vergeten, Angelo niet...

Wij dus weer op pad, op zoek naar de bushalte, waar we de bus van ARST, de Sardijnse versie van De Lijn, met nr. 601, richting Palau kunnen nemen.

We vinden al snel een bushalte, ik vraag even bevestiging in een winkeltje, en de dame bevestigt dat we de overkant van de straat moeten wachten.

Er komt nog een koppel aan, en die vragen of de bus naar Palau hier stopt.

Wanneer ik antwoord dat we dat hopen lachen ze even...

De bus zou er om 10 uur 43 moeten zijn, maar 't is uiteindelijk 10 uur 50 als hij opdraagt...

We hebben een bus, hoera...

De bagage in de reeds goed gevulde koffer geduwd, de chauffeur hielp een handje, en dan aan boord.

De bus zat al aardig vol, de chauffeur had geen tijd of goesting om tickets te verkopen, we moesten dat maar regelen bij aankomst in Palau, wat we dan ook deden.

Meteen ook onze tickets voor zondag gekocht...

Het was een prachtige rit, zeer afwisselend...

Indrukwekkende rotspartijen, af en toe wijngaarden, veel groen, bomen en struiken, af en toe krijgen we een baai van de zee te zien.

Er stapt geregeld volk af onderweg, en zo komt de bus een beetje te laat aan in Palau.

Voor ons geen probleem, we zijn in verlof en hebben tijd.

Bij aankomst dus onze bustickets geregeld, wat cash afgehaald, soms hebben we dat eens nodig,  we leven hier grotendeels op de creditcard die vrijwel overal vlot wordt geaccepteerd.

Palau is een vrij druk havenstadje, van waaruit de meeste uitstappen naar de Maddalena-eilanden vertrekken.

Er lopen dus veel toeristen rond...

Wij verblijven hier 3 nachten, dus wij bezien het verder de volgende dagen.

Wij gaan op zoek naar Hotel Piccada, maar het is gemakkelijk te vinden, het is kort bij de haven en het busstation gelegen, en de naam staat er in 't groot op.

700 meter wandelen, efkes bergop en we zijn er.

Ingecheckt en betaald en onze bagage in bewaring gegeven, de kamer is pas vanaf een uur of 3 beschikbaar, en 't is nu rond één uur.

We gaan zien om te eten.

Op de hoek is een ristorante-pizzeria, maar dat is gesloten.

We zakken wat verder af, richting haven, en passeren bar-ristorante "Frizzante".

Leuke naam, en het menu bevalt ons wel...

Ze hebben ook Aperol Spritz, dus da's al een meevaller. Veel eetgelegenheden serveren dat niet, vermoedelijk heeft dat te maken met dranklicenties, maar hier dus geen probleem.

Ze worden vrij snel geleverd, en 't zijn "stevige"...

We bestellen melanzane alla parmigiana, Bettina haar favoriet, ook eentje van mij als zij hem klaarmaakt, ik ga weer voor mijn favoriet, gegrilde zwaardvis met gegrilde groenten.

Dat was weer verdomd lekker, zeker weten.

De doppio espresso en de limoncello voor Bettina mogen niet ontbreken.

Nadien wandelen we terug naar 't hotel, en we kunnen onze kamer betrekken.

Ruime en propere kamer, de airco werkt goed, degelijk bed, alles wat we nodig hebben en de WiFi is ook degelijk.

Efkes verpozen en dan gaan we op wandel om onze was te laten doen, zodat het zweet een beetje uit onze kleren kan worden gewassen.

Met de routeplanner geen probleem...

Terwijl de machine haar werk doet gaan we d'er enen drinken, rechtover de wasserette...

De grote Ichnusa brengt verfrissing.

Nadien de was nog efkes in de droogkas, en we wandelen terug richting hotel.

Nog wat aankopen gedaan in een buurtwinkeltje en daarna nog een avondwandeling gemaakt tot de haven.

Het is er tamelijk druk, maar ook niet overdreven.

Vermoedelijk komen er veel dagjestoeristen naar Palau.

De maan schijnt boven de vele bootjes, die liggen te wachten op de toeristen van morgen.

Er is wat bewolking, maar 't blijft behoorlijk warm, maar de zeebries doet deugd.

We wandelen terug naar ons hotel, een kleine beklimming, maar we nemen nog een hapje en een drankje, en gaan seffes onze eerste van 3 nachten hier in.

We hebben een zeer vlotte reisdag achter de rug en zijn opnieuw op een toffe locatie terecht gekomen.

Morgenvroeg eerst ontbijten, en dan gaan we zien wat we gaan doen.

Vermoedelijk met de ferry naar Maddalena, het "hoofdeiland" van de Maddalena's, en dat gaan verkennen, en zaterdag doen we dan vemoedelijk een dagexcursie naar en langs enkele van de andere eilanden.

We zien het wel morgen, de extra-journaals naar aanleiding van het overlijden van de Queen zullen we moeten missen.

Ze hebben geluk in Groot-Brittanië, ze hebben eindelijk weer een jongeling op de troon...

Het beste nog met die dagen...