Dag 15 in Thailand, vervolg.Dag 16 in Thailand. Dag 1 in België Zondag 25 november, maandag 26 nov:

27 november 2018 - Dendermonde, België

…en dit is het definitieve einde van dit relaas.

We waren geëindigd op zondagavond in Phuket.

Toen gingen we nog iets eten, een toch niet onbelangrijk  onderdeel van onze reis en in veel mensen hun reizen.We keerden nog eens terug naar ons restaurantje waar we de eerste avond in Phuket waren gaan eten, “Dee Thai”, en “dee” staat in het Thai’s voor “goed”, en dat konden we beamen.

De prijzen liggen er wat hoger dan elders in Thailand, maar voor een Belgische portemonnée zeer betaalbaar.

We doorbladerden de zeer uitgebreide spijskaart, en uiteindelijk belandden we bij de vis-sectie, en daar blonk de inktvis uit

Ik ging voor de grilled squid met spicy red curry, Bettina koos voor de gestoomde inktvis met groenten er bij.

Ons laatste avondmaal was een schot in de roos, en de red curry was behoorlijk spicy.

De maandag was onze laatste dag en we moesten ons nergens voor haasten, dus was ’t niet vroeg  dat we gingen slapen op zondag.

Maandagmorgen wat langer blijven liggen, dan ons laatste ontbijt gaan nuttigen, en dan naar het onthaal om onze boardingpassen laten uit te printen.

De check-out was normaal gezien om 12 uur, maar omdat ’t onze laatste dag was en ’t hotel niet uitverkocht was mochten we tot 14 uur alles op de kamer laten.

Eer sympathiek en gemakkelijk. Op ons gemak onze bagage reisklaar gemaakt, allez, zo  goed als, en dan nog efkes in ’t zwembad gaan chlllen.

Daarna een laatste douche en tegen 14’ uur uitgecheckt en dan namen we tijdens onze laatste middag nog een kleine maaltijd bij “Dee Thai”, en bij terugkeer in ’t hotel bleek onze taxichauffeur al present.

Wij dan maar weg naar de luchthaven, en we zijn dus zeer goed op tijd.

Het “droppen” van onze bagage verloopt zeer vlot, evenals de grenscontrole .

We mochten Thailand verlaten, verdomme, en ’t vliegtuig vertrekt op tijd.

Na zoveel uren vliegen landen we een half uur voor het voorziene uur in Doha, zodat we daar 3 uur wachttijd hebben. We hebben allebei wat kunnen slapen tijdens de eerste vlucht.

Om 1 uur 40 “Doha-tijd” stijgen we dan weer op voor onze laatste ongeveer 7 uur durende vlucht naar Brussel, waar we exact op tijd, om 6 ur 35 deze morgen zijn geland.

We mogen ook België weer binnen, onze bagage komt vlot op de band terecht en we hebben vrij snel een trein, eerst naar Brussel-Noord, en daar is er snel aansluiting met een stoptrein naar Dendermonde, zodat we rond half negen deze morgen onze voordeur binnenstapten.

Onze reis zit er nu definitief op voor deze keer.

Post afhalen bij de buren, was insteken, enzovoort. Bezoekje aan de moeders, het “gewone” leven is weer begonnen, en morgen mogen we weer aan de slag.

Ook het einde van onze reis was zoals de rest : dik in orde.

We kunnen beginnen  aftellen naar ’t volgende.

Begin mei gaan we voor ongeveer een maand  op en tussen drie van de grootste eilanden van de Middellandse Zee, Cyprus, Kreta en Sicilië (met de Eolische eilanden) rond reizen. We hebben ze reeds alle drie bezocht, maar zeker nog niet volledig, en ons vervelen gaan we zeker niet.

Salukes.

Bettina en Gerd

1. Annie Heymans:
    27 november 2018
    Morgen voor alle twee een goeie werkdag... !!!
  2. Ann:
    👍👍👍
  3. Krien:
    28 november 2018
    Het was fijn jullie te lezen en te volgen... de gewenning hier zal er vlug genoeg zijn maar getroost, de countdown naar de volgende trip kan beginnen... Jullie hebben genoten en das het belangrijkste... See you guys... Tot zondag om lekkere Belgische wafels te eten... Indien gewenst kan ik ze al dan niet spicy maken...
  4. Raymond:
    28 november 2018
    als alles zo perfet verloop waar is het avontuur dan
    welkom home
  5. Gerd Moonen:
    28 november 2018
    Dat "avontuur" zoeken we niet echt, eerder het genieten, en 't is leuk als 't goed en vlot verloopt...
  6. Gerd Moonen:
    28 november 2018
    Tot zondag, ook daar kijken we naar uit, naar nen echten "Vlaamse" wafel...