Van Limassol naar Kissonerga...

13 november 2023 - Kissonerga, Cyprus

Onze laatste nacht in Limassol weer goed geslapen en deze morgen ons laatste zelf geprerareerde ontbijt naar binnen gewerkt na de ochtendlijke wasbeurt...

Daarna onze bagage verder ingepakt en uitgecheckt, en bus 30 aan de overkant van de straat gepakt, richting New Port.

Aan de nieuwe haven, bij de passagiersterminal, vertrekken de intercitybussen naar Larnaca, Nicosia en Paphos immers...

We waren er goed op tijd, veel beweging is er niet, af en toe vaart er een zeeschip uit, en geregeld passeren er bus 30's, die de promenade van Limassol over een afstand van 20 kilometer afrijden tot aan de nieuwe haven.

Soms komt er ook een intercitybus langs, en die "van ons", die voorzien was voor 11 uur 15, maar die van Larnaca kwam, daagde op met een tiental minuten vertraging, maar geen probleem, we hebben tijd.

Het was goed gepland van ons hier op de bus te stappen, want de bus maakt nog een 4-tal stops in Limassol, en na de laatste stop zit hij volledig vol...

De rit naar Paphos verliep vlot, we konden de andere kant van de voornamelijk snelweg eens bekijken en zagen een variërend landschap : olijfbomen, dorpjes, rotspartijen, af en toe de zee...

Tegen kwart voor één waren we bij het busstation Karavella in Paphos centrum, waar we ons weer een week-busabonnement aanschaften, maar nu voor de ruime busregio Paphos.

Eens dat gebeurd was namen we de bus naar het haven-busstation, een rit van een kwartiertje, en, eens daar aangekomen, moesten we nog efkes wachten op bus 615, die heel de kust afrijden, richting Coral bay.

Na een klein half uurtje rijden, de bus moet geregeld stoppen om passagiers te laten in- en uitstappen, er zijn hier nog een pak toeristen, komen we aan bij Kissonerga...

We stapten blijkbaar een halte te vroeg af, en wandelden dan maar verder tot ons "nieuwe" logement voor de volgende dagen, Theo sunset bay hotel.

Het inchecken verliep vlot, we installeerden ons in onze kamer op de 2de verdieping, en gingen dan deze middag nog lunchen in het restaurant hier.

Het was gevarieerd buffet, en 't heeft gesmaakt...

Nadien zijn we weer op stap gegaan, weer de bus genomen tot Paphos,wat inkopen gedaan, en dan weer terug naar Kissonerga...

Aangezien het intussen reeds donker was geworden, waren we deze keer veel te vroeg afgestapt, en we zijn dan maar tot de volgende halte gewandeld, waar net weer een volgende bus kwam aangereden.

De bussen met nr. 615 rijden immers elke 10 minuten,...

De chauffeur dropte ons nu bij ons hotel, en we zijn daar dan de bar gaan uittesten, en ze is goedgekeurd.

We hebben nog een kleinigheid naar binnen gewerkt en op ons balkonnetje nog een gin-tonicske genoten.

Daarmee konden we deze reisdag, die al bij al weer zeer vlot verlopen is, afsluiten.

Het is hier dik in orde, propere ruime kamer met zicht op zee, mooi balkonnetje, tof zwembad, en vriendelijk personeel.

Morgen zien we wel wat we doen, eerst een goeie nachtrust, dan gaan ontbijten, en de rest bekijken we dan wel...

Er is kans op regen voorspeld, maar dat zijn "problemen" voor morgen...