Het zit er op...

8 juni 2019 - Dendermonde, België

Gisteren heeft Bettina het laatste eigenlijke verslag geschreven.

Vandaag brei ik er nog een afsluiter aan.

Deze morgen hadden we onze wekker om 6 uur laten aflopen.

De taxi kwam ons om 7 uur oppikken.

Douchke, potje yoghurt en een banaantje, stukske cake, en omstreeks 10 voor 7 trekken we op de 2de verdieping de deur van Le Villanelle achter ons dicht, nadat we gedubbelcheckt hadden dat we alles en iedereen mee hadden.

De taxi staat al voor, en iets na 7 uur zijn we al aan de luchthaven.

Deze is inderdaad maar 4 kilometer van 't centrum gelegen.

Bettina haalt nog een cornetto met honing, en dan vervullen we de plichtplegingen.

Bagage droppen, veiligheidscontrole, door de taxfree, en dan wachten...

Ze beginnen vroeg met de boarding en het gaat vlot.

Vlucht zit weer bijna vol...

We stijgen om 9 uur 35 op zoals voorzien, en na een vrij vlotte vlucht, met wat turbulenties onderweg, merken we dat het weer in België niet hetzelfde is als in Italië.

Er is blijkbaar veel thermiek en het vliegtuig wiebelt serieus en landt met een serieuze bonk om 11 uur 37, 23 minuten voor het voorziene uur...

Het ontschepen gaat vlot en dan moeten we even wachten voor de bagageband begint te draaien.

Eens dit een feit was kwam onze bagage als één van de eersten tevoorschijn.

Nu op zoek naar onze taxichauffeur die Ethias assistance voor ons zou regelen...

Niemand te zien met een naambordje. Verdomme....Eens buiten gaan zien naar de taxistandplaats en dan merk ik da'k 2 gemiste oproepen heb.

Efkes teruggebeld,  en 't was onze chauffeur die op de -1 staat.

Tot daar met de lift en wijlen weg en na een vlotte rit worden we iets voor half twee thuis afgezet.

Goed geregeld, Ethias...

Onze "grote" vakantie voor 2019 zit er op.

Ware het niet dat de rechterbeenproblemen het enthousiasme wat hebben getemperd, dan durf ik toch te stellen dat dit, alweer, een zeer mooie vakantie is geweest.

Het idee van die Islandhopping op een dergelijke schaal gedurende bijna 5 weken vind ik achteraf gezien zeker helemaal niet gek.

Ook al hadden we zowel Cyprus, Kreta als Sicilië al bezocht, toch hebben we op die 3 eilanden héél andere dingen gedaan en gezien.

De Eolische eilanden waren compleet nieuw, en dit zijn pareltjes...

We hebben er van genoten, zeker weten, en hopelijk hebben jullie ook meegenoten.

Deze verslagen helpen ons ook voor later, wanneer we nog maar eens ergens willen terugkeren...

En, of jullie dat nu gek vinden of niet, maar, waar het schitterend is voor ons, daar keren wij graag nog eens terug.

Eten en drank hebben we omschreven, het geproefd hebben wij alleen.

Eten en drank, aangepast aan de lokale gewoontes en specialiteiten, maakt voor ons een groot onderdeel van een reis uit.

Als je benieuwd bent hoe het smaakt? Pak je biezen en ga ter plaatse ontdekken...

Het is een tijdje afgelopen met vakantie nu, hopelijk valt die knie mee, maar dat hoor ik binnenkort wel...

Einde augustus gaan we nog voor een 10-tal dagen naar Mallorca, dan nog een week Provence einde september, en dan nog van 1 tot 11 november naar Zuidoost-Sicilië in combinatie met Malta.

We hebben nog perspectief.

Ook voor al de anderen-lezers een prettige vakantie toegewenst...

Goeienavond,

Gerd en Bettina, de reislustige genieters...