Wandeling Polis en boottrip Blue Lagoon

10 mei 2019 - Neo Chorio, Cyprus

Dat we reeds enkele dagen in vakantiemodus zijn had je wel al gesnapt.

Deze dag zou daar een toonbeeld van worden.

Gisteren niet al te laat gaan slapen en deze morgen zeer rustig wakker geworden.

De gordijnen en overgordijnen doen hun werk zodat het zonlicht goed geweerd wordt.

Na de gebruikelijke ontwaakrituelen dalen we één verdieping de trappen af naar het ontbijtbuffet.

De beenspieren doen het verbazend goed. Niet da'k ze niet gewaar wordt, dan zou'k ne leugenaar zijn, maar 'k had veel erger verwacht.

Na het smakelijke ontbijt nog een hoofdstukske meegepikt uit mijne literatuur, en daarna gaan we weer op stap.

Polis is ons doel.

Dat stadje ligt op een zestal kilometer wandelen van ons hotel, en we maken van de nood een deugd en halen daar "verse" euro's uit de muur.

Lap, weer briefkes van 50 euro, dus weer gezaag van" haven't you got smaller money" ?

Ik dus het bankkantoor binnen om ze om te wisselen naar briefkes van 20, en dat gebeurt met de glimlach.

Daarna nog efkes rondgekuierd in het "centrum", veel gezellige terrasjes  eigenlijk, en dan nemen we de bus terug om 12 uur tot aan ons hotel.

Daar toegekomen ons gerief bijeen gescharreld voor onze boottocht deze namiddag :  zonnebril, zonnecrème, petje, zwemgerief voor in geval van,...

We vertrekken daarna terug naar 't haventje van Latchi en kopen bij "Rossi", een gezellige, gezette en vriendelijke Griekse dame, onze tickets aan de "special price" die ze ons en wellicht alle andere toeristen heeft beloofd gisteren.

Het is nog maar één uur en de boot vertrekt om 14 uur.

We hebben dus nog tijd voor een Greek salad en large Keo.

We worden snel bediend, dus we kunnen er tegen.

Iets voor tweeën vaart onze boot af.

De zee is rustig, de mensen aan boord ook, een Engelstalig kind niet te nagesproken dat véééél liever in Engeland was gebleven en als ik haar moeder bezag zou ik ook zo gebleit hebben, en we varen de kust af naar "boven " toe.

We passeren ons hotelletje, vervolgens de baden van Aphrodite en verder de kust af die we gisteren van op 375 meter hoogte konden aanschouwen.

Het is een heel ander zicht, maar van bovenaf was het mooier.

We eindigen de boottocht aan de "Blue Lagoon".

Van Brooke Shields evenwel niks te bespeuren, de bedriegers...

Het was er mooi da's waar, en we hadden de mogelijkheid het kristalheldere water in te duiken, maar de roep van Mojito heeft gewonnen...

Daarna keerden we terug langs diezelfde kust naar Latchi-harbour.

Na een kleine 3 uur varen meerde onze boot terug aan.

Het is een mooi en leuk tochtje geweest, zeker niet spectaculair, maar we zijn intussen ook al één en ander gewoon.

Voldaan teruggewandeld naar ons hotel waar Bettina mij een gin-soda serveerde, die ik heb ingewisseld.

Daarna mijn dagelijks bezoek aan het frisse, verfrissende zwembad, nog wat vervoer regelen voor overmorgen, en daarna was 't etenstijd.

Opnieuw hier blijven eten, keuze genoeg immers en 't is lekker en niet te duur.

Ik heb gestoomde mosselen gegeten als voorgerecht, 5 reuzenexemplaren én lekker.

Bettina opteerde voor kalamari, en daarna hebben we allebei gegrilde octopus gekozen.

Diene van Bettina was iets té lang gegrild.

Daarna nog een Griekse yoghurt met honing en noten voor mij en een baklava om u tegen te zeggen voor mijne wederhelft.

Als vaste afsluiter, om de spijsvertering te stimuleren, nog een brandy "van 't huis".

Daarna teruggewandeld naar de kamer want onze 10.000 stappen zijn al lang "binnen".

Prettig week-end toegewenst, vanaf morgen wordt het hier warmer, 23° is aangekondigd en daarna nog wa meer.

1. Pierre en Irene:
    10 mei 2019
    Ook voor jullie een prettig weekend en een plezante voortzetting van de reis
  2. Annie Heymans:
    11 mei 2019
    Helder blauwe lucht wauw , en het water om zo in te duiken ( ikke niet natuurlijk) alleen spijtig dat Brooke Shields er niet was maar ja Gerd , je kunt niet alles hebben nietwaar... morgen komt er een andere dag om van te genieten !!! Liefs , moeke
  3. Conny:
    11 mei 2019
    Leve de mojito! Fijn verslag.
    Hier ook het weekend ingestapt met maxima van 15 graden. Morgen 14 graden. De communicantjes in St. Gillis gaan het morgen dus niet al te warm hebben 😉.
    Fijne reis nog... benieuwd naar jullie volgende eiland! Conny
  4. Renata:
    11 mei 2019
    Heel mooie foto's Gerd en Bettina!!! Maar zo kennen we Griekenland en we ❤️ 🇬🇷 ! Geniet van jullie prachtige vakantie!!!