Tour du Méditerrannée : Dag 34

20 september 2022 - Calvi, Frankrijk

Van de bergen naar de Corsicaanse Westkust...

Inderdaad, vandaag verlaten we het bergachtige binnenland, en verplaatsen ons met de trein naar de Westkust van dit mooie eiland.

We waren vóór onze wekker wakker, de bagage was reeds sinds gisterenavond grotendeels gepakt, dus we konden na de ochtenddouche ons laatste ontbijt gaan genieten in hotel Sampiero Corso...

Het was hier leuk, en 't hotel was zeker ok...

Ik had gisterenavond al afgerekend, dus we moesten enkel nog het toegangskaartje van de kamer inleveren, en we konden beschikken.

Nog eens de weg naar het station afgelegd, met onze bagage, maar 't was meestal bergaf, en bijgevolg waren we goed op tijd in het station van Corte.

Tickets naar Calvi gekocht, en we kregen er deze keer onmiddellijk eentje voor 2 personen.

We moesten overstappen in Ponte a Leccia, en hadden daar 6 minuten voor.

De trein, die naar Bastia gaat, kwam goed op tijd aan, en vertrok met een minuutje vertraging.

Bij aankomst in Ponte a Leccia stond de trein naar Calvi aan hetzelfde perron te wachten.

Dat was makkelijk, en we hadden nog een zitplaats, want ook deze trein was aardig gevuld.

Het werd een mooie treinrit, met eerst nog zicht op de bergen, die later heuvels werden.

Plots stopt de trein : er liepen schapen op het spoor, maar niet echt een probleem, want de trein ontwikkelt nooit een hoge snelheid.

We rijden verder, en stoppen in enkele stationnetjes.

We zijn weer aan het dalen en de zee komt af en toe in zicht.

We maken een eerste stop in l'Ile de Rousse, een grotere badplaats.

Van daar af is het nog slechts een half uur tot Calvi, en de trein is daar exact op tijd om kwart na 12.

Ons hotel is op minder dan 10 minuten wandelen van het station gelegen, Calvi is immers niet zo groot, maar ligt in een mooie baai.

De kamer is pas om 14 uur beschikbaar, en dus gaan we eerst zien om iets te eten.

Het wordt een dagmenu bij de Italiaan.

Daarna terug naar het hotel, en we kunnen onze kamer "betrekken".

Allemaal nogal krap bemeten, maar 't is proper, en het hotel is goed gelegen.

Nadien zijn we de oude stad, gelegen binnen het indrukwekkende bastion, gaan bezoeken.

Dit bastion steekt torenhoog boven de zee uit, en komt indrukwekkend over...

We hebben van op het bastion een prachtig uitzicht op de baai, waar volop wordt gezeild, gewindsurft en gekitesurft, ...meeuwen zweven krijsend boven de golven...

Het is hier weer prachtig.

Deze morgen in Corte was de lucht nog blauw, hier is tamelijk wat bewolking en vrij veel wind.

We gaan de kathedraal binnen, en deze is mooi, maar er is serieus wat restauratiewerk aan.

Eens het bastion buiten, gaan we verder op wandel door het stadje, en gaan een happy hour doen, het eerste dit verlof...

Daarna zijn we nog een drankje en een hapje gaan kopen en een kleinigheid gaan eten, en seffes maken we nog een avondwandelingetje door deze toffe, maar toeristische stad.

Morgen gaan we met een boemeltreintje naar L'ile de Rousse.

Het was weer een mooie reisdag, vandaag, die zeer vlot is verlopen, en we zijn weer op een nieuwe, toffe locatie aanbeland.

Onze verkenning van het mooie Corsica gaat verder, al loopt het hier stil aan op z'n einde...

Mooie liedjes kunnen soms wel lang duren.

Bonsoir à tous les lecteurs..