Dag 20 - Colombia : Reisdag : El Zaino - Santa Marta - Bucaramanga

12 maart 2020 - Santa Marta, Colombia

Vorige nacht weer goed geslapën, goed hard bed, dat hebben wij graag.

Deze morgen niet zo goed nieuws ontvangen van schoonzus Dany/broer Guido...

Het gaat blijkbaar niet goed met de gezondheid van onze 95 jaar oude moeder, heeft het woonzorgcentrum waar ze verblijft meegedeeld.

We zullen moeten afwachten, maar het ziet er niet zo goed uit.

Deze dag was toch voorzien als een "brugdag".

Wat langer slapen, douchen, ontbijtje...

Daarna de bagage op orde brengen met de fris gewassen kleren.

Daarna trekken we onze zwemkledij aan, zetten onze bagage in een andere kamer , de onze is immers verhuurd, en we gaan naar het zwembad...

Wat luieren, een beetje lezen,...., enzovoort.

De gedachten dwalen echter af naar België...

We gaan toch een tijdje verfrissen in het zwembad...Dat doet deugd. Er was vandaag een serieuze stroompanne,  en de airco werkte niet...

Het werd direct zweterig, leve het zwembad.

Het hotelletje is deze situatie blijkbaar gewoon, want er wordt een generator op gang getrokken...

De ventilators werken, de airco wordt afgeschakeld.

Na enige tijd gaan we ons omkleden en de wasservice en verbruikte Aguila's afrekenen...

4000 peso 't stuk, nen euro, da valt goe mee...

Daarna nog eens gaan eten in "Las Acacias", en nog een Mojito en Piña Colada genoten...

Daarna arroz con mariscos voor mij, arroz con camarones voor Bettina...

Dat was weer heel lekker, we kunnen er tegen.

Achter dit restaurant heb je een prachtig zicht op een riviertje en de vallei...

Daarna weer met onze bagage op stap naar de parkingang, om er een busje naar Santa Marta te nemen.

Het eerste zit al te vol. We hebben tijd, dus nemen we het tweede.

Een oud kot, ik zit niet zo gemakkelijk, maar we overleven het wel, het is niet zo ver.

Iets voor Santa Marta is er een stop voor wie naar de luchthaven of de busterminal moet, zoals wij...

Efkes discussiëren met de taxichauffeurs over de prijs, maar we geraken er uit.

We waren snel in de terminal.

Aan de balie van Copetran, de maatschappij waar we mee reizen, ging alles heel vlot.

Dit ticket had ik reeds van thuis geboekt via tinternet.

Nu zitten we te wachten op de bus naar Bucaramanga van 22 uur.

Deze zou ons daar na een nachtelijke rit van 9 uur lang moeten droppen.

We zien wel, en net wifi ontdekt, dus lezen jullie dit op vrijdag.