Dag 11 - Colombia : Combidag : Vakantiedag/reisdag

3 maart 2020 - Cartagena, Colombia

We zijn weer in een nieuwe dag aanbeland in Colombia.

We hebben ons een verlofdag aangevraagd, en die werd goedgekeurd.

Weer heel goe geslapen in het supergrote en hoge bed.

Bettina heeft bijna een trapladder nodig om er uit te komen...

Vandaag doen we het dus rustig aan.

Eerst het uitgebreide ontbijtbuffet optimaal benutten.

Ik laat nog eens een "full option"-omelet bakken, en intussen genieten van de vele fruitsoorten, lekkere yoghurt, heerlijk vers geperst fruitsap met daarbij zalige Colombiaanse koffie.

Ik begin mijn dag dikwijls anders, dus genieten maar...

Nadien gaan we onze bagage  ordenen en vliegklaar maken.

Daarna ga ik het zwembad eens uitproberen. Bettina heeft er geen zin in...

Het water is heerlijk, helemaal niet koud, maar ook niet té warm zoals we ooit in Bali meemaakten.

Een paar baantjes gezwommen, verder wat genoten van het vakantiegevoel, en dan naar de kamer.

We mochten de kamer tot 2 uur deze middag gebruiken.

Daarna met de bagage naar beneden, uitgecheckt en een taxi laten bellen.

Deze komt zeer snel opdagen en voert ons tot de halte waar de bus naar de aeropuerto vertrekt. De chauffeur is een vlotte prater die weet dat Belgen, Hollanders en Duitsers veel bier drinken en dat Carlos Bacca bij Brugas heeft gespeeld maar dat Anderlecht de beste Belgische ploeg is...

Net na onze aankomst daar komt er meteen een busje aan. Ze rijden om het kwartier en doen er een 40-tal minuten over tot de luchthaven, die 35 kilometer buiten Medellin ligt, via de nieuwe tunnel.

Gezond ritje, de vensters van de bus stonden allemaal open en geen enkele Colombiaan vond het nodig die gedurende die 8,2 km. te sluiten...

We geraakten dus vlot en goed op tijd in de luchthaven.

Inchecken van de bagage ging vlot, politiecontrole eveneens.

Daarna gingen we iets eten, en omdat het een vakantiedag is werd het een whopper bij Burger King met ne 7up...

Daarna weer wachten aan gate 7...

Er is geen vliegtuig aan die gate te zien.

De tijd passeert, de voorziene 18 uur 39 wordt 19 uur op de scoreborden...

Iets voor zevenen komt er toch een vliegtuig van Avianca aangereden.

Nadat de vorige passagiers zijn uitgestapt begint het "boarden" van onze vlucht.

Plots stopt het boarden en komen de passagiers die reeds door waren terug...

Geen uitleg, terug gaan zitten en wachten op verdere instructies was de boodschap....Precies de Belgische spoorwegen. 19 uur was alweer veranderd naar 19 uur 45...Waar gaat dat eindigen?

Plots schoot alles terug in gang, het kon niet rap genoeg gaan, en omstreeks kwart voor acht stegen we op.

Na een goed uur vliegen landden we terug in Cartagena. Het alternatief was een busrit van ruim 14 uur, dus de relatief minieme vertraging schelden we kwijt.

De bagage kwam er vlot door, en we hadden snel een taxi te pakken die ons naar het nieuwe Holiday Inn Express hotel in Cartagena Manga, een wijk bij de zee, bracht.

Hier logeren we 5 nachten. Check in ging vlot, vriendelijk personeel, mooie kamer, de rest zien we morgen wel.

We zijn weer een etappe verder.

Hier in het Noorden zitten de temperaturen overdag net boven de 30°.

Groeten uit de Caraiben...