Ayii Anargiri

13 mei 2019 - Miliou, Cyprus

Vandaag 13 jaar getrouwd, manmanman...

Wie had dat durven denken? Nog steeds alive en tamelijk kicking....

We zijn wel al ruim 17 jaar samen hoor.

Enfin, mijne knie is er wat beter aan toe dan gisteren (een geluk, want gisterenavond zag ik het efkes nie zitten), maar toch nog behoorlijk pijnlijk.

Geen 10.000 stappen voor mij vandaag, dankuwel... Bettina heeft ze wel ruim binnen...

Vorige nacht uitstekend geslapen in een supergoed en ruim bed.

De vorige bedden waren niet echt twijfelaars maar, naar onze normen, aan de smallere kant, wat soms bij het draaien wat porren meebracht.

Hier niet dus: midden de natuur, geen auto's in de directe omgeving, enkel de massaal aanwezige vogeltjes kwetteren er lustig op los.

Da's heel anders dan thuis...

Rustig wakker geworden, traditionele ochtendrituelen en dan het ontbijt gaan verkennen.

Ruime keuze van ontbijtkoekjes, broodjes, fruit en groenten, vers appelsiensap (als ze dat hier niet zouden hebben) en andere vruchtensappen, kaas en ander beleg, eieren en pannenkoeken op bestelling, Griekse yoghurt met honing enzovoort.

We laten het ons smaken.

Ik ga vandaag mijn knie sparen, Bettina gaat op wandel en maakt van de drie goed gemarkeerde wandelpaden één grote wandeling (zie foto's).

Ondertussen was ik wat T-shirts en dergelijke uit en hang deze te drogen.

Daarna "ons" zwembad nog eens gaan bezigen.

Het water is verfrissend maar niet koud.

Vakantiegevoel tot en met...

Daarna ben ik toch een klein wandelingetje gaan maken, eventueel tot aan de dorpstaverne was mijn idee, maar ze is op maandag gesloten, vertelt Trip Advisor mij...

Dan maar tot aan de eerste appelsienboomgaard op enkele honderd meter afstand, een appelsientje geproefd en wachten op 't vrouwtje.

Niet zoveel later komt Bettina opdagen en keren we terug naar het hotel.

Deze middag iets kleins gegeten, ikke gegrilde halloumi (typische Cypriotische geitenkaas, die meestal gegrild wordt opgediend), met tomaten en balsamico-azijn. Lekkerlekkerlekker...

Bettina opteert voor gebakken kalamari met tartaar wat naar haar zeggen ook heel lekker was.

Na de middag platte rust in en aan het zwembad. Bettina salsamuziekske luisteren om het vakantiegevoel nog te optimaliseren.

Het is hier intussen 28° en de hemel is zo blauw als bij "The scene".

Ik lees nog verder in "De onderpastoor" en nader stilaan het einde.

Lang geleden da'k nog zoveel heb gelezen en ik vind het aangenaam geschreven.

Daarna is het stilaan tijd om ons klaar te maken voor onze dagelijkse "Spa-kuur".

Eigenlijk wel heel leuk en het werkt echt verkwikkend.

Vervolgens een goed douchke en klaarmaken voor 't avondeten.

Ze serveren ons eerst een soepken op basis van onder andere appelsien, afgewerkt met zwarte olijven. Speciale smaak, maar 't kon ons allebei bekoren.

Daarna hadden we allebei gekozen voor een kabeljauwfilet met puree en een lekker sausje erbij, en nadien, als "toetje", kregen we een moelleux au chocolat met een bolleken crème glace en aardbeiencoulis voor onze neus. We hebben niet "nee" gezegd...

Om onze spijsvertering  te stimuleren hebben we dan nog een brandy-ken besteld, Bettina nen Tatatametaxa 5☆ en ik ne Keo VSOP, en ik heb er mij ook nog een expressoken bijgevraagd.

Het vakantiegevoel blijft present.

Ik heb dit verslag op ons terrasje ingetikt, het is hier nog zowat 19° en tuin en zwembad zijn mooi verlicht.

De vogels, mussen en zwaluwen zijn rustig hun massaal aanwezige nesten ingedoken en zijn momenteel muisstil, tot morgenvroeg.

Boven ons terras zit ook een mussennest met "jongskes" en die beestjes vragen ook om ontbijt en iedereen mag 't horen, maar 't is tof om te horen en te zien.

"Kalinichta", da's Grieks voor goeienacht (maar 'k val misschien in herhaling, maar dan onthoudt ge't beter voor als g'ook eens dees kanten uitkomt).

1. Annie Heymans:
    13 mei 2019
    Ja Gerd , wees toch maar voorzichtig met je knie , het kan een overbelasting zijn van die voorbije tocht...veel groetjes aan alle twee , moeke
  2. Peter & Erika:
    14 mei 2019
    Jamas. Das voor die brandiekes he. Have Fun.
  3. Jan Merckx:
    14 mei 2019
    In Epinal ook mooi weer , Gerd . Verzorg je knie maar goed . SALUU !